tisdag 17 september 2013

Effekter

Jag klickade hem tre lyxiga förpackningar med effekt-lack från nails inc. Hittade dem nämligen till en tredjedel av normalpriset på Asos... (Tack kollegan för tipselitipset) Som ni säkert vet har jag suktat efter Leather Effect lacket i svart en tid redan. Här gnällde jag om det.

Eftersom de var så billiga blev det alltså det svarta och nude Leather Effects och som körsbäret på tårtan valde jag ännu Denim Effect till. Det skall alltså se ut som jeans/denim.

Bläddrade genom instagram efter bilder på dessa (bilderna är alltså INTE mina egna). Hoppas paketet kommer snabbt! :o)



Jag fixade mina egna naglar i helgen, gjorde för första gången riktiga gel naglar. Har aldrig idats testa detta förut, sådär ordentligt. Bara lekt lite o gjort det halvhjärtat. Måste säga att jag blev väldigt nöjd. Längre tid tar det men so what? Jag hade ju tid.

Är bara rädd för att jag åter igen tröttnar på denna franska manikyr rätt så snabbt, så det är bra att det är fina lack på kommande.


Emma var också på nagelfix på söndagen. Det var egentligen därifrån jag fick inspiration att (äntligen) fixa egna också. Så kan det gå. Det blev lite höstinspirerade guldiga denna gång.


Jag skall nog berätta om hemlisen OCH helgens pyssel, men jag har inte tagit någo bra bilder ännu... Snart snart...

***

Löysin himoitsemani kynsilakan, eli nails inc. Leather Effects, melkein kolmasosaan normaalihinnasta Asokselta. (Kiitos kuuluu kolleegalleni joka vinkaasi) Kerroin jo tässä siitä lakasta. Eli klikkasin kotiin kolme ihanaa kynsipakettia. Musta tietysti ja nudenvärinen Leather Effects lakka sekä Denim Effects joka muistuttaa farkkukangasta.

Löysin ylläolevat kuvat instagramista (joten ne EIVÄT ole minun omia) ja ihailen niitä odottaessani pakettia. Toivottavasti se tulee pian! :o)

Tein Emmalle kynsihuollon viikonloppuna, tällä kertaa hän valitsi syksyisen kultaisen punertavan glitterin. Siitä innostuin tekemään itsellenikin huollon. Vihdoinkin. Tein ensimmäistä kertaa kunnolliset geelikynnet. Olen joskus leikkinyt geeleillä mutta en koskaan ennen tehnyt kunnollisia kynsiä alusta loppuun. Nyt tein ja olen jopa tyytyväinen tulokseen.

Voipi olla että kyllästyn tuohon ranskalaiseen manikyyriin aika pian mutta onneksi on tulossa kolme upeata kynsilakkaa postissa kohtapuolin. Voin sitten kokeilla niitä.

Aion kyllä kertoa ylläriprojektista JA viikonlopun askarteluista mutta en ole vielä ottanut mitään hyviä kuvia... Kohta kohta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar