onsdag 10 april 2013

Fuffensdag...

Ojoj vad vi har hunnit med för fuffens med P idag... :D Vi var en sväng till Lojo (Saya's Corner) där P fick frissan fixad och sen... Hmmm. Sen resulterade resten i detta:

 

Jag kom ut med 2 stycken Dermal Anchors och P kom ut med ett. Hon kunde inte motstå frestelsen med en liten pytte-diamant vid ögat/kinden hon heller... Ursäkta bilden på min asvackra mage/navel. Ser lite skrynklig ut pga lappen/plåstret jag har haft på. Den ser också ganska ledsen ut? Höh.

Så här är dom gjorda:

Piercingdamen gjorde ett hål i huden, plockade bort en pikuliten bit hud.

 

Sedan kilade hon in smycket som har en lite L-formad "fot" under huden. Där satt det. Enkelt. Och gör nog lite ont. Blöder. Men det blir sååå fint sen.

Så här ser smycket ut, det är jättelitet, kanske tre millimeter långt?

Ännu en bild på hur den sedan ser ut i ansiktet, najs eller hur? Bara en enkel diamant vid ögat.

Jag är så nöjd över att jag vågade för jag kan nog erkänna att jag var lite orolig över hur sjukt det tar. Och det tar sjukt, men man klarar av smärtan. I ansiktet känded det lite värre än när man klämmer ut en stor och sjuk finne. Naveln var faktiskt lite värre, men det berodde på (enligt Saija) att jag har såpass fast hud på magen (vits nr 1, jag har fast mage??) att hon inte fick ett bra grepp så hon bara pungtera hål utan att liksom klämma ihopa skinnet och sen att han måste peta in smycket med fingrarna för att stenen är såpass stor. Vits nr 2 var att jag har ett så tunt fettlager under huden (haaahaaahaaaa) så smycket stod ut lite, kommer nog att lägga sej, men i alla fall. Ett gott skratt fick man mitt i plågorna. En gång till: HAAAA. :D

3 kommentarer:

  1. Whooooot?Whaaaat did you douu?:DDD

    SvaraRadera
  2. Nåmen FUFFENS juh. O de ble såå fiint. Du borde också. :D

    SvaraRadera
  3. Ånej,jag vågar inte,det gör ju ont???!!Hjälp!JAg är riktigt överraskad att du gjorde det,hur kom du pååååå det ens?:DDDD

    SvaraRadera